onsdag, mars 05, 2014

Onsdagens

Dagens diagnos: Helt ok.
Dagens väder: Fyra nyanser av grått.
Dagens to do: Kurs i krishantering i sociala medier. Lite annat. Ett lönesamtal.
Dagens glädjeämne: Fick ett snällt mejl. Kan ibland räcka för att man ska bli lite glad.
Dagens lunch: Nåt indiskt från Mat på jobbet-kylen.
Dagens uppdrag: "Cecilia, du som skriver så snyggt ..." Eventuellt på omslaget till en bok som kommer i höst. Om formgivaren blir nöjd.
Dagens Senaste tidens nya grej: Står mycket oftare vid skrivbordet. Mindre ont i axel, går omkring lite när jag ska läsa olika papper. Borde ju vara skitbra och hälsosamt.
Dagens spontanaste: Kollegan som föreslog en dejt innan hennes jobbmiddag. Funkade väldigt bra med min plan att gå till Sephora och fylla på några nödvändigheter.
Dagens spontanaste 2: Annan kollega som åt middag med författare i mina kvarter. Hann hänga med dem en stund.
Dagens borde: Läsa lite manus nu. Kanske att jag kollar sista Jills veranda istället.
Dagens planering: Ungdomsboksfrukost 8:15 i morgon. Så fort det är webbsändning blir jag i stress. Men kanske inget att bry sig om egentligen. Jag kan ju till och med i vilken ordning författarna ska prata.

Inga kommentarer: