torsdag, juli 10, 2014

Diverse*

* Urban Delis tonfisksallad och en låda jordgubbar räddade mig från svält då jag kom hem till ett mycket tomt kylskåp. (Om jag inte utvecklar jordgubbsallergi den här sommaren, gör jag det aldrig.)
* Ernst sa just att vita kakelfogar är "somriga och krispiga". Har således bestämt svarta fogar då det ska renoveras.
* Har balkongdörren öppen för vad jag gissar är sista gången innan fasadrenoveringen sätter igång.


* Stan är så tom och tyst såhär års. Det var visserligen fullt på uteserveringarna en gata bort, men här är det folktomt och lugnt.
* Undrar hur snilligt fönsterföretaget som ska renovera här i höst var när de tyckte det var en bra idé att besiktiga fönstren mitt i juli.
* Nu sa Ernst att flugfångarpappret (som man ska ha i ett bondkök, enligt honom) är "som ett smycke". Giv mig styrka. Ett gult, fult jävla papper på rulle är vad det är. (Nej, jag vet inte varför jag ens kollar.)

* Eller: Så botar man eventuell bloggabstinens.

Inga kommentarer: