tisdag, juli 22, 2014

Semester dag 25

Långsam förmiddag även i dag. Roade mig i tvättstugan. Sorterade lite. Fick sms från Danmark. Läste lite i bok jag hämtade upp på jobbet i går. Sen: Promenad till city för några ärenden. Råkade visst köpa en väska som var nedsatt med 70 procent. Så promenerade jag hemåt igen, satt en stund i svalkan på Katarina kyrkogård. Blev så väldigt varm av allt promenerande.

Lax- och fånkålssmörgås på Fabrique i Gamla stan.

Kyrkogårdsselfie.
Just när jag skulle gå hemifrån började de borra bort putset på fasaden utanför mitt vardagsrum. Jezus, vad det lät. Skulle inte blivit ett dugg förvånad om de råkat borra sig in genom väggen. Kom hem lagom tills de hade slutat. Nu ser det ut såhär, och balkongdörren går inte längre att öppna. Bra tajmat med värmeböljan. Cirka hundra grader varmt här.


Inga kommentarer: