onsdag, september 17, 2014

Onsdagens


Dagens diagnos: Ok. Fortfarande förkylningssnorig och nysig.
Dagens väder: Det är så fint hela tiden! Soligt och varmt. Och dimmigt tidigt på morgnarna. Vaknade av mistlurarna.
Dagens to do: Korra katalog. Lämna in korrad säljvisning. Svara på massa mejl. Skriva avtalsunderlag. (Som jag nu kom på att jag glömde skicka.) Göra ett par kalkyler. Ignorera en agent som jag bara inte orkade prata med i dag. Gå till kiropraktorn. Gå på förlagsmöte. Få en glad nyhet. Ungefär så.
Dagens strupgrepp: Jag bara måste bli klar med mässförberedelserna i morgon eftermiddag. Så är det bara. Skitsvårt att koncentrera sig när det är hundra andra grejor som pockar på uppmärksamhet. Plus: Är usel på att göra en sak i taget.
Dagens roliga: I morgon bitti har vi ungdomsboksfrukost. Den kommer bli grym.
Dagens saknad: Eller ja, den finns ju där ständigt och jämt, men i dag för tre år sen gravsatte vi mamma i Öresund. Det var fint. Och konstigt.
Dagens kändis: Lyssnade på Skapelsen-podden med Veronica Maggio. Så satt hon där på Folkungagatan och åt med sitt barn. För övrigt ser jag Ernst Brunner alldeles för ofta nuförtiden.


3 kommentarer:

yllet sa...

Jobbigt datum. Kram

cina sa...

Har han byxorna på?

Cecilia sa...

Cina: Ja. Och keps. Men går inte att tänka på annat än glansålen. Varenda gång.