tisdag, september 30, 2014

Tisdagens

Dagens diagnos: Trött som fan. Orkade knappt gå upp i morse.
Dagens väder: Kallt och varmt samtidigt.
Dagens jobb: Inga möten (!), bara massa tid att få saker gjorda. Gick sådär. Blir så sur på mig själv när jag är i sista minuten med vissa saker. Inte allt, men tillräckligt många för att det ska vara sjukt störigt. Och helt utan anledning. En jäkla bok satt jag i somras med för att komma på svensk titel. Tänkte "Det är ju ingen panik, behövs inte förrän i september ju, jag gör nåt annat". Jädra osmart faktiskt.
Dagens humör: Är inte på topp av flera anledningar.
Dagens fina: Man får glädjas åt det lilla när mycket är skit. Till exempel en trettonåring som blir överlycklig för att hon fått post från förlaget.
Dagens fina 2: Senaste veckan har jag träffat två internetkompisar irl. Det är jag väldigt glad över.
Dagens fula: Vissa riksdagsledamöter i folkdräkt.
Dagens tröttma: Är nu mycket less på fasadrenovering och balkongrenovering och fönsterrenovering. En månad tills fönstren ska vara klara. Två tills resten. Buhu.
Dagens tröttma 2: Pippidebatten. Jag är förstås fri att ha en åsikt men spar kanske den till våren, då debatten lär blossa upp igen.
Dagens gulligaste: Alltså, har ni hört Desmond Tutus skratt. Nästan det bästa jag hört.

Inga kommentarer: