onsdag, mars 23, 2016

Olika oviktiga saker

Läget
Sådär, helt ärligt. Har ett orosmoln i magen. Apropå all skit som händer.

Huvet under armen
Vid tre hade jag gjort klart det jag måste, gick ut för att köpa vin. Kom hem fem. Utan vin. Hade istället med mig två t-shirtar, en mascara, två par strumpbyxor och lite annat krafs. Bra gjort. Hade också hunnit dricka kaffe i Teatern i Ringen.

Funderingen
Varje gång jag färgar håret tänker jag: Hur ska man egentligen vara säker på att de har stoppat i rätt färg i kartongen? Kanske blir jag rödhårig? Eller blond? Kunde i och för sig tänka mig den här färgen. Och frisyren.


Och apropå
Det är 2016 och det finns fortfarande folk som tycker att kvinnor ser "okvinnliga och manhaftiga" ut i kort hår. Skärp er, va.

Låten
Sen i torsdags har jag lyssnat sjukt många gånger på Maggios nya.

Längtet
Ett dygn i Köpenhamn. Med middag på Paté Paté och rum på Axel Guldsmeden. Repris på sommarens upplägg. Jatack.


Inga kommentarer: