söndag, oktober 02, 2016

Ogillalistan

Min äckligaste mat
Frukt i mat går bort. I alla fall om frukten är varm, typ banan. Ogillar också när chilisås blandats med vispad grädde. (Båda ingredienserna ingår i Flygande Jacob, min värsta rätt ever.)

Får kväljningar bara av att se detta.

Fika jag tackar nej till
Gräddtårta.

Hatväder
Motvind, regn, gråväder. Typ skånsk vinter.

Tv-program jag aldrig skulle titta på
Helgmålsbön.

Då tappar jag humöret helt och hållet
När saker (och människor) går för långsamt.

Sämsta musiken
Står nog ut med det mesta i små doser, men panflöjt och skojmusik går bort. (Skojmusik är typ Dom lyckliga kompisarna och sånt.)

Värsta tiden på dygnet
Valfri nattimme då jag vaknar och inte kan somna om. Ogillar också timmarna mellan ett och tre på eftermiddagen.

Mitt sämsta humör
Otåligheten

Sämsta grejen jag äger
Mitt kylskåp.

Värsta personlighetsdragen
Långsinthet, hetsighet, brist på empati, killgissning, dåligt minne (av typen vi har träffats tio gånger förut, människan minns inte utan presenterar sig varendaste gång).

Lista från Peppe.

Inga kommentarer: