tisdag, oktober 25, 2016

Vad jag gör?

Har en triljon grejer att göra. Städar skrivbordslådorna istället.

Och fortsätter irriteras över medias konsekventa ointresse av barn- och ungdomslitteratur. Det är ett jäkla hallå om barns och ungas läsning (och icke läsning). Ibland. Men när det sen gäller till exempel Augustpriset, då är det helt oviktigt. Så oviktigt att exempelvis Kulturnyheterna på SVT (både i år och förra året) låter bli att prata om barnkategorin. Som är en av tre kategorier, nota bene. Gör tankeexperimentet att de skulle låtit bli att nämna något om kategorin skönlitteratur för vuxna. Nä, skulle inte hända, va. Det här gör mig så jävla trött och sur och ledsen.

Tur ändå att jag är jätteglad för vår nominerade bok Tio över ett av Ann-Helén Laestadius. Annars vet jag inte vad jag gjort.

Inga kommentarer: