fredag, september 01, 2017

Vecka 35

+++++
Köpte en bok. Alltså i tjänsten. Den kommer ut nästa juni. Den är färggrann och stor. Och var dyr.

+
Har vaknat alldeles för tidigt flera morgnar i rad.

+++++
De fina små damerna som hänger på väggen sen i onsdags. Av Ingela P Arrhenius.



+++
Kristofer Ahlströms nya bok Hjärtat är bara en muskel.

+++++
Releasefest för Sandra Dahléns Hallongrottan. Sandra och illustratören Lotta Sjöberg gjorde en bok på mitt initiativ redan 2001. Så fint att de fortsatt att samarbeta.


+
Beställde en blus på nätet. Skulle fått plats i en mycket liten Jiffypåse. Det kom en kartong, typ 50 x 70. Orimligt. Dessutom var den alldeles för stor. Blusen alltså.

+++
Jobbkonferens på Berns hela torsdagen. Workshops och 279 kollegor. Alla pratade engelska. Sen blev det flott middag. På samma ställe.


+++++
Ovannämnda Lotta gav mig årets komplimang mitt på onsdagskvällen. "Vi har känt varandra i mer än femton år och du blir ju aldrig äldre." Inte sant, men jag blev glad.

++
Konstigt väder. Svårt att ta rätt kläder på sig.

+
Har hunnit cirka hälften av det som var tänkt den här veckan. Tur att det kommer en ny snart. (Som är proppfull, men jag låtsas inte om det.)

+++++
Om ett par timmar ska jag träffa tre finfina tjejor som jag känt i en evighet. Det blir härligt.


Lista från Julia

Inga kommentarer: