onsdag, november 22, 2017

Vecka 47

+
Förkylningen verkar aldrig gå över. Det är tråkigt att vara förkyld.

++++
Har trots det varit på rätt gott humör. Eller ja, rätt sur emellanåt, men det går i alla fall över snabbt.

+/+++++
#metoo bara fortsätter och fortsätter. Och det är såklart väldigt dåligt, men samtidigt: Det är ju revolution på gång. Det är bra!

++
Snön som föll i går. Fin en kort stund, sen blev allt brunt och fult. Och nu regnar det samt rasar snö från taken.


+
Jobbar och jobbar och gör inget annat, känns det som.

+++++
En bekant på Twitter har fått bokkontrakt på vårt systerförlag. Är så glad över att jag tipsade henne.

+++
Har repeatat Varför är kärleken röd med Sabina Ddumba orimligt många gånger på sistone.

+++++
Ett sjukt snyggt omslag damp ner i mejlen häromdagen. Hemligt än så länge. Men ni kommer att hålla med. (Eller ja, det har kommit flera, men detta var i särklass.)

++
När jag inte kan sova brukar jag lyssna på podcast (gärna med manliga, lite tråkiga röster). Dock blir det så himla svårt att få något sammanhang eftersom jag varje gång jag ska ta upp lyssningen måste spola tillbaka lite, och så blir det alltid för långt, och så lyssnar jag på samma sak minst två gånger.

+++++
Har så många roliga saker coming up (december = en av de festliga månaderna). Till exempel två kompismiddagar närmaste dagarna. Och Augustgalan på måndag. Är redan nervös. (Boken fick jättefin recension i DN!)

Inga kommentarer: